7 tipp a párkapcsolati konfliktusok kezelésére

A nézeteltérések minden párkapcsolatban előfordulnak, de az számít, hogyan kezeljük őket. A partnereddel fennálló konfliktus megoldásának módja meghatározhatja, hogy a kapcsolatod egészséges vagy egészségtelen, ezért íme néhány tipp, amelyeket, ha szem elött tartasz, segítenek a vitád egészséges kezelésében.

   1.       Hozz létre barátságos környezetet a nyílt kommunikációhoz!

Egy egészséges kapcsolatban te és a partnered nyíltan beszélhettek arról, hogy mi zavar és mi megy jól a kapcsolatban. Fontos, hogy ne csak a kapcsolat problémáiról beszéljünk, hanem a pozitívumokról is, hogy senki ne érezze úgy, hogy mindent rosszul csinál. Ha úgy érzed, hogy nem tudsz nyíltan beszélni olyan fontos dolgokról, mint az élet kérdései, a pénz, a törekvések és bármi, ami félelmetes vagy fontos számodra, akkor ez annak a jele, hogy a kapcsolatod egészségtelen lehet. Ha nem tudod kifejezni az érzéseidet anélkül, hogy félnél attól, hogy a partnered ezt megtorolja vagy túlzottan ideges és védekező lesz, akkor lehet, hogy bántalmazó kapcsolatban élsz.

   2.       Próbálj meg nyugodt maradni a heves párkapcsolati viták közepette is!

Ne lépd át a határokat, és ne kezd el sértegetni a partnered. Próbálj meg az aktuális témánál maradni és ne hozz fel régi sérelmeket. Ha a partnered a viták során nagyon heves és verbálisan vagy fizikailag agresszív, az azt jelezheti, hogy a párkapcsolat, amiben élsz bántalmazó. Ne feledd!  Soha nem szabad úgy érezned, hogy veszélyben vagy ha kimondod, amit gondolsz, vagy hogy azért kell óvatosnak lenned, hogy nehogy feldühítsd a partnered.

 

   3.       Próbáld meg megérteni a partnered!

Néha, amikor veszekedsz a partnereddel, az azért van, mert valakinek az igényeit nem elégítik ki. Ha úgy tűnik, hogy partnered bosszankodik apró dolgok miatt, szánjon egy percet és gondold át, hogy van-e nagyobb probléma. Például, ha a partnered azért ideges, mert a hét közepén mész el szórakozni a barátaiddal, akkor lehet, hogy az nyomasztja, hogy nem töltesz elég időt a párkapcsolatotokban. Szánj rá egy kis időt arra, hogy megpróbálj a partnered fejével gondolkodni. Légy megértő a partnereddel, ahelyett, hogy megpróbálnád kifejteni az álláspontodat.


párkapcsolati konfliktus

   4.       Figyelj azokra a jelekre, amik arra utalnak, hogy a partnered iránytani akar téged.

Ha úgy érzed, hogy a partnered megpróbálja irányítani, amit csinálsz, akkor ez egy NAGY vörös zászló. Ha a partnered dühös, mert chatelsz valakivel, vagy korlátozni akarja a családoddal, barátaiddal töltött időd, az azt mutathatja, hogy a partnered megpróbál irányítani téged.  Még ha meg is magyarázza, hogy ezt csak „féltésből” teszi, vagy azzal magyarázza, hogy „nehezére esik megbíznia benned”, mert már sokszor csalódott fontos, hogy tudd, hogy ez egy egészséges párkapcsolatban nem normális.

    5.       Keresd valami középutat

Nagyon fontos megtalálni az egyensúlyt aközött, amit a partnered akar és aközött, amiben te is jólérzd magad. Ha mindketten törődtök azzal, hogy működjön a kapcsolat nem fogjátok úgy érezni, hogy ez hatalmas áldozatot követel tőletek.  A kompromisszum a konfliktusok megoldásának kulcsfontosságú módja, és a középutat könnyebb megtalálni, mint gondolnád! Ha azon vitáznátok, hogy kinek a baráti társaságával töltsétek a szabadidőtöket, csináljatok egy beosztást, de az sem tragédia, ha néha külön szórakoztok és majd otthon találkoztok.

    6.       Válaszd ki, hogy miért érdemes csatázni.

Néha meg kell fontolni, hogy valóban lényeges dolog-e amiért éppen konfliktust vállalnál.  Ha csak az a kérdés, hogy mi legyen a vacsora, vagy milyen filmet nézzünk esete, vagy ehhez hasonló kisebb probléma, néha jobb, ha egyszerűen engedünk. Ha a dolgot pár nap múlva már elfelejtenénk, akkor valószínűleg nem éri meg az energiát.

párkapcsolati konfliktus

   7.       Fontold meg, egy szakember bevonását a konfliktus rendezésébe

Néha apróságokon, de néha VALÓBN nagyhatású dolgokról vitázunk a partnerünkkel. Ilyen lehet a gyermekvállalás, egy költözés, egy kapcsolati krízis vagy egy megcsalás. Ilyenkor nem mindig tudjuk tisztán látni a helyzetet és szükség lehet egy szakember bevonására a konfliktus kezeléséhez, aki hidat tud képezni az egymástól elszakadt nézőpontok között. Azok a párok, akik szakemberhez fordulnak, nagyobb valószínűséggel kerülnek ki megerősödve a konfliktusból, mint akik nem kezelik időben és hagyják, hogy a szakadék áthidalhatatlanná váljon.

 

Ha neked és a párodnak segítségre van szüksége egy nehéz helyzet rendezéséhez, vagy csak szeretnétek hatékonyabb kommunikációt a kapcsolatotokban, keres bátran a lenti elérhetőségek valamelyikén. 

Ha szeretnél változtatni az életeden, vagy egy hozzátartozódnak van szüksége segítségre, foglalj időpontot vagy hívj bártan!

Blog

Hasznos cikkek a függőségről

A szerencsejáték függőség tünetei és kezelése

A szerencsejáték függőség tünetei és kezelése

A szerencsejáték függőség, más néven szerencsejáték-zavar, azt jelenti, hogy az embernek nincs kontrollja a játék iránti vágya felett, annak ellenére, hogy tudja, hogy a játék okoz neki problémákat az életében. A szerencsejáték azt jelenti, hogy valamit, amit értékesnek tartasz, kockára teszel, hogy nagyobb értéket kapj cserébe.

7 tipp a párkapcsolati konfliktusok kezelésére

7 tipp a párkapcsolati konfliktusok kezelésére

A nézeteltérések minden kapcsolatban előfordulnak, de az számít, hogyan kezeljük őket. A partnereddel fennálló probléma megoldásának módja meghatározhatja, hogy a kapcsolatod egészséges vagy egészségtelen

A diszfunkcionális család

A diszfunkcionális család

Ezekben a családi rendszerekben a gyermekek érzelmi szükségletei kielégítetlenek, mert a szülők szükségletei elsőbbséget élveznek. A diszfunkcionális család az, amelynek kölcsönös kapcsolatai inkább rontják, nem pedig előmozdítják tagjai érzelmi és fizikai egészségét és jólétét

11 hatékony stratégia a telefonfüggőség megszabadulására

11 hatékony stratégia a telefonfüggőség megszabadulására

Hogyan lehet abbahagyni az okostelefon-függőséget?

Kokainfüggőség jelei és hosszútávú hatásai

Kokainfüggőség jelei és hosszútávú hatásai

A kokainfüggő egyének gyakran mániás és eufória érzetet keltenek, amikor magasan vannak, és ingerlékenyek lesznek, amikor visszahúzódnak.

A videojáték-függőség tünetei és kezelése

A videojáték-függőség tünetei és kezelése

Nem minden kutató ért egyet azzal, hogy a videojáték káros vagy függőséget okozó tevékenység. Sokan, köztük a szülők is úgy gondolják, hogy a videojátékok tágítják a képzeletet, lehetőséget adnak a gyerekeknek az együttműködésre, és élesítik a kognitív készségeiket.

Mi a pornófüggőség 10 legfontosabb jele?

Mi a pornófüggőség 10 legfontosabb jele?

A pszichiátriai és addiktológus körökben heves vita folyik arról, hogy a különböző viselkedési függőségek , mint például a pornófüggőség, „tényleges” függőségnek tekinthető-e. Míg ezen függőségek némelyike, mint például a szerencsejáték-függőség , sokkal elfogadottabb, addig mások, mint a szexfüggőség kevésbé.

Valódi a videojáték-függőség?

Valódi a videojáték-függőség?

Nagyon jó olyan dolgokat csinálni, amiket élvezel, de túl messzire mehetsz egy hobbival? És mikor válik ez függőséggé ? Erre a kérdésre próbálnak választ adni a szakértők a videojátékokkal kapcsolatban.

Reflektorfényben… Szintetikus kannabinoidok

Reflektorfényben… Szintetikus kannabinoidok

A szintetikus kannabinoidok (vagy szintetikus kannabinoidreceptor-agonisták) olyan anyagok széles skálájának elnevezése, amelyek ugyanazokra az agyi receptorokra hatnak, mint a tetrahidrokannabinol (THC), amely a kannabisz fő pszichoaktív összetevője.

Alapvető generációs különbségek

Alapvető generációs különbségek

Mindenekelőtt legyünk tisztában azzal, hogy mindig vannak különbségek az egyes generációk között. Emlékezz vissza arra, hogy te mivel „borítottad ki” a szüleid, mik voltak azok a szokások, amik számukra teljesen elfogadhatatlanok és igazán helytelenek volt.

Fiatalkori szerhasználat | drogozik a gyermekem?

Fiatalkori szerhasználat | drogozik a gyermekem?

A fiatalkori szerhasználatnak rendkívül sok tünete lehet. Ezek közül bemutatok párat amire érdemes lehet odafigyelni, ha az az érzésed, hogy drogozik a gyereked.